اباذری، یوسف (1373)، «یادداشتی بر ریکور»، فصلنامه ارغنون، سال اول، شماره 3، صص 11-22.
ایوتادیه، ژان (1377)، نقد ادبی در سده بیستم، ترجمه: محمدرحیم احمدی، تهران: سوره.
براهنی، رضا (1393)، قصّهنویسی، چاپ چهارم، تهران: نگاه.
بیات، حسین (1387)، داستاننویسی جریان سیال ذهن، تهران: نشر علمی و فرهنگی.
پاینده، حسین (1395)، داستان کوتاه در ایران، جلد دوم، تهران: نیلوفر.
چایلدز، پیتر (1392)، مدرنیسم، ترجمه: رضا رضایی، چاپ چهارم، تهران: نشر ماهی.
حرّی، ابوالفضل (1383)، «کانونیشدگی» فصلنامه زیباشناخت، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شماره 10، صص 323-353.
حنیف، محمد و محسن حنیف (1397)، بومیسازی رئالیسم جادویی در ایران، تهران: نشر علمی و فرهنگی.
دزفولیان، کاظم و فؤاد مولودی (1389)، «بررسی و تحلیل دو مؤلّفة «صدای راوی» و «کانونیشدگی» در شازده احتجاب گلشیری»، دوفصلنامة زبان و ادبیّات فارسی، شمارة 69، صص 7-28.
سعیدی، مهدی (1395)، ادبیّات داستانی جنگ در ایران، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی.
سید حسینی، رضا (1391)، مکتبهای ادبی، چاپ شانزدهم، تهران: نگاه.
فروید، زیگموند (1382)، «کارکرد رؤیا»، ترجمه: یحیی امامی، فصلنامة ارغنون، شمارة 21 ، صص 81-57.
فینبرگ، آندرو (1375)، «رمان و جهان مدرن»، ترجمه: فضلالله پاکزاد، فصلنامة ارغنون، سال سوم، شمارة 11 و 12، صص 379-392.
مرتضاییان آبکنار، حسین (1386)، عقرب روی پلههای راهآهن اندیمشک (از این قطار خون می چکه قربان)، چاپ سوم، تهران: نشر نی.
مولودی، فؤاد و حامد یزدخواستی (1391)، «خوانشی فرویدی از رمان گاوخونی»، فصلنامة نقد ادبی، سال پنجم، شمارة هجدهم، صص 153-181.
مولودی، فؤاد (1396)، «نقدی بر نخستین نمونه روایتگری سوم شخص محدود در داستان فارسی»، ادبیّات پارسی معاصر، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال هفتم، شماره 2، صص 127-147.
مولودی، فؤاد (1398)، نمایش ذهن در داستان، تهران: پایا.